Przedszkole Integracyjne nr 117 Przyjazna Kraina

Przedszkole Integracyjne nr 117 Przyjazna Kraina

00-738 Warszawa 

ul. Sielecka 26

tel.: (22) 841 16 54

 

   

 

 

E-mail: sekretariat.p117@eduwarszawa.pl

Ramowy rozkład dnia

Ramowy Rozkład Dnia w Przedszkolu Integracyjnym Nr 117 „PRZYJAZNA KRAINA”

 

7:00-8:30

Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opisywanie historyjek obrazkowych. Praca indywidualna z dziećmi.

 

8:10-8:20

Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu, zestaw ćwiczeń porannych.

 

 

8:45

Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe i samoobsługowe.

 

 

8:45-9:00

Śniadanie, zachowanie się przy stole, uwzględnianie decyzji dziecka, co do ilości spożywanego posiłku oraz upodobań.

 

9.00-10:00

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych na podstawie programu wychowania przedszkolnego. Zabawy w sali przy udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. 

 

10:00-10:15

Przerwa na przekąskę (owoc, warzywo lub sok)

 

10:15-11:45

Gry i zabawy na świeżym powietrzu (uczenie do samodzielnego ubierania się, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy organizowane przez nauczyciela – plastyczne, badawcze, konstrukcyjne, obserwacje.

 

11:45-12:00

Przygotowanie do posiłku, mycie rąk

 
 12:00-12:20

Obiad, podczas posiłku uczenie dzieci kulturalnego zachowania się przy stole,  samodzielnego jedzenia, poznawania wartości produktów dla zdrowia.

 

 

12.20-14:15

W grupie pierwszej „Misie” i grupie drugiej „Krasnale – leżakowanie lub inna forma odpoczynku dostosowana do potrzeb dzieci. W grupie trzeciej i czwartej – praca indywidualna z dziećmi, realizacja indywidualnych programów terapeutycznych, Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym realizowany temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, prace o charakterze obserwacyjnym; Zajęcia dodatkowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

 

                           14:14-14:30

Przygotowanie do podwieczorku, czynności porządkowe i samoobsługowe.

 

14:30-14:45

 Podwieczorek.

 

 

 

 

14:45-17:00

Zabawy zorganizowane lub swobodne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, rysowanie, budowanie z klocków, ćwiczenia grafomotoryczne, zabawy inspirowane zajęciami przedpołudniowymi lub wynikające z potrzeb, zainteresowań dzieci, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, samodzielne oglądanie książek, zabawy: ruchowe, integracyjne, stolikowe, planowanie działań na dzień następny, pobyt w ogrodzie.

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne prowadzone przez specjalistów odbywają się według harmonogramu w godzinach 8:00-16:00